Sök i bloggen

tisdag 9 december 2008

Tisdag - lagom gosig dag..

(bilden är från i förrgår när jag, Hampuz och Nova var ute på gården. Snön gick över knäna på mig och Hampuz skulle gunga..)

Har haft det ganska så skönt idag.
Hade en liten nergång en sväng när Hampuz reagerade på att han inte fick mer mellis, Han hade redan ätit 1 banan och 1 macka och ville ha glass, pepparkakor och mycket annat. Vilket jag svarade nej på och fick kommentaren " Jag vill inte ha lillasyster, jag hatar henne! " skriken i ansiktet. Antar att min kära Hampuz är lite fundersam över varför Nova får äta när hon vill.
Förklarade för honom att Nova behöver äta mycket om hon ska kunna bli stor och kunna leka med honom sen och det gick han med på, han förstog det..
Efter det så lagade han och jag mat, gjorde 2 pajer, en med Bacon och en med Brockoli..
Han ville mysa en stund med lillasyster innan läggdax, dom hade det jätte mysigt..

Annars har det inte varigt så mycket, Maria och Jenny var här en stund och pratade lite.
Nova fick en jätte söt mössa av maria =D
Hittade sånna batterier som ska vara till sängmobilen på Hemköp iaf så nu sitter den där den ska och funkar, och så var jag på Dalaridå och köpte en tomtedräkt till Hampuz.
Han är jätte glad att Henke ska komma och kolla på luciatåget.

Jag och Nova somnade på soffan idag, hade det super mysigt, hon låg och kände mig i ansiktet till och från. Sov nog bara 20minuter, men det räckte.

jag och Maria ska åka på bokhandeln i morgon, hon ville ha lite tips och hjälp att hitta en julklapp åt Hampuz.
Annars ska jag nog bara städa lite i morgon.

Nej nu ska jag dricka upp mitt te och sen gå och lägga mig.
Puss å kram

Inga kommentarer: