Sök i bloggen

måndag 19 oktober 2009

oj då..


Det var ett tag sen jag skrev nu!
Åkte iaf upp till mamma i Öje i torsdags kväll och satt och väntade på henne till klockan var 1 på natten nästan :)
Varje gång jag försökte somna på soffan så vaknade Nova och var jobbig!
Senare på natten när klockan var typ 3, kom vi på att hon höll på att få tänderna uppe och hade skit ont! Hade inga alvedon med till henne heller, typiskt!
Så jag skar en kall morot och gav henne, det fungerade utmärkt! :D
På fredagen så var mamma snäll nog och gick upp med barnen, jag fick sova till 10!!! :D
Tack mamma för det!
När jag kom upp så sov Nova i vagnen, mamma på soffan och Hampuz lekte på rummet!
Vi gjorde nog inget alls den dagen, jo jag och Hampuz åkte ner på byn och hämtade Henke på affären, sen åkte vi till garaget och mötte Svenne för att byta däck på bilen. Drack en massa kaffe och snackade skit :)
På kvällen kom Mika och gjorde oss sällskap under middagen, drack kaffe och snackade lite :)
Måste hända snart igen..

Lördagen gick otroligt långsamt!
Klockan ca 10.30 åt vi lunch, då var mamma radan färdig med maten!
Sen gjorde mamma deg till bullarna :) Och smöret ska fortfarande vara i degen, inte utanpå!! :D
Tog en promenad till Öje "Centrum" och handlade.
Tog en timme att gå, men sen vart det bullbak och mys, tror att vi åt upp hälften av bullarna direkt när dom var färdiga :D
Sen på kvällen vart det åka hem och mysa med Henrik.
Mamma åkte hem på söndagen, så nu är det tomt uppe i huset igen.

Var upp till Mora idag, det var skönt att få några timmar för mig själv, men det gick bra iaf!

2 kommentarer: