Sök i bloggen

måndag 12 oktober 2009

LEGO

Finns det något roligare att leka med?
Just dom här gamla delarna, dom som fanns när jag var liten, dom enkla delarna :)
Kunna bygga ett hus, ett garage, allt möjligt, man var nog inte så noga med att det absolut skulle se ut som på riktigt.
Kommer ihåg att jag byggde allt som finns i ett hus. toaletten var byggd av en "4" med en "6" över, om jag hittade en "2" i min gigantiska legolåda så kunde jag sätta den som ryggstöd på.
Man kan ju bygga allt möjligt bara man har lite fantasi :)
sängarna var bara små plattor med någon sort ben (det jag hittade) och kudden var en tak bit, sen sån här som man kunde bygga ett snett tak med :D
Täcke hade inte lego gubbarna, dom hade ju ändå kläderna på hela tiden :)
kaffebryggare och andra saker fick vara "1" och lika så muggar och liknande!
Att man kan vara så kreativ som liten!
Hittade för övrigt en massa lego inne på Dodde.se

Inga kommentarer: