Sök i bloggen

söndag 12 juli 2009

DBV - Söndag

Idag är det första dagen på Dansbands veckan här i Malung.
Folk och husvagnar/husbilar överallt!
Har inte gjort så mycket idag, var bort till Grimsåker och kopierade lite papper och kollade till huset, sen vart det hem och städa lite.
Mamma och Conny kom idag, dom kom ner till Malung nu för en stund sen och vi åkte några varv på byn.
Mycke folk, men dom flesta som kommer så här tidigt på DBV kommer hit för att dom har pass för hela veckan uppe på parken..

Jag har pratat med mamma om att dom ska ta barnen någon dag så jag och Henrik får gå ut ensamma.
Sen på fredag så ska jag och älskade Memlan ut :)
Hon har barnvakt till "kicker" så vi ska passa på.

I morse vaknade vi föresten av att brandvarnaren pep! Höll på att gå i taket, var skit skraj!!
Det visade sig att Hampuz hade rostat mackor själv och eftersom brödrosten inte fungerar riktigt som den ska så hade dom fastnat och bränt mackorna så dom höll på att börja brinna!
Hampuz gjorde dock helt rätt genom att dra ut sladden när han såg att det började ryka mycket.
Fattar inte att han som bara är 5år skulle komma ihåg att det är så man ska göra! :D stolt över min son!
Så nu sitter vi i en lägenhet som stinker rök!
Ska torka av luckor och allt i köket i morgon få se om det hjälper!

På lördag ska Henrik och Emil åka till Arlanda och hämta några så dom kommer inte hem fören sent.
Får se om jag myser ner mig i soffan och kollar en massa filmer då eller nått :D

Nej nu ska jag koka lite kaffe och mysa på soffan, håller på att få migrän Känner jag!

Inga kommentarer: