Sök i bloggen

söndag 1 juni 2008

Föredrag om gårdagen.

Igår vaknade jag av att Henke ville ha hämtning i Fors, jag och Hampuz åkte upp vid 5.20 igår morse och hämtade Henke och Skalman.
Åt frulle vid 6 och somnade sen på soffan..
Vaknade vid 9 och Hampuz var på dåligt humör och ville hitta på något så vi åkte ner på byn och skulle köpa cigg, men vi han inte ens ut på 45:an innan han sov som en stock.
Han sov i 1.5 timme och eftersom både Memlan ( på Brändans)och Sanna ( på MLG Street & snow) jobbade i varsin butik så satt vi och snackade skit.
Hampuz vaknade av däck skrik eftersom det råkar vara student helg i Malung just nu.

Åkte hem och var ute på gården i den extrema värmen, kunde inte sitta i solen, kände mig som ett ägg i en stekpanna.
Åkte senare på kvällen till Golfbanan och sköt lite bollar med Peter, Hans och en kille till, och vi 3 då. =D Hampuz var super duktig.
Henke sköt också, men jag som störde mig på det svarta molnet med mygg som flög runt mig spelade inte då jag hade fullt upp med att vifta och få myggen att lämna mig ifred.

Jag: Visst var det kul Hampuz, men myggen var lite jobbiga va?
Hampuz: Nej mamma, dom var inte jobbiga mot mig, dom var snälla, dom kliade lite på mig bara.

Åkte förbi Garaget på vägen hem då Skalman och Jocke höll på med släpet till Jockes båt, och Slarva och Sonny tittade på, Sonny med en grogg i handen och studentmössan på sned. =D Slarva bara var, han var irriterad på myggen.
Sonny tyckte att det var super kul att sätta en 1:a på våran regplåt på bilen så nu står det: OLB 1337 =D

Kom hem efter garaget och satte på en Film med Hans.
Somnade sen som en stock i en för varmt sovrum.

Hade tänkt att jag skulle ta en promenad bort till Katta idag och få min son lite sysselsatt en stund.
Och självklart få mig en kopp kaffe.

Inga kommentarer: